Bygga muskler snabbt

Hur man bygger muskler snabbt
är frågan som ställs av de flesta nya kroppsbyggare, både unga och gamla. Vi lever i ett samhälle där allt ska gå snabbt, folk  vill att deras muskler ska svälla på lika kort tid som de vill vänta på sitt kaffe! den här artikeln ska ge dig lite tips på hur man bygger muskler snabbt.

Håll koll på dina framsteg om du vill lära dig att bygga muskler snabbt. För Att du ska kunna Bygga muskler snabbt måste du se till att få ut mesta av varje träningspass, så du måste hålla reda på vilka övningar du gör, gör det gärna i form av ett träningsschema så du an hålla kol på vad du gör och hur mycket. Hela idén är att du ska kunna se hur mycket vikt du kan lyfta, och att du blir starkare med tiden. Om du stannar upp i utvecklingen, så kanske du inte jobbar tillräckligt hårt!

Koncentrera dig på varje muskelgrupp med en övning i taget. Utför 3 eller 4 set, öka vikten varje gång. Detta är en teknik som används av många människor som vill bygga muskler snabbt.  Öka dina vikter och se till att dina muskler alltid stimuleras mer än tidigare. Du måste få dina muskler att arbeta lite hårdare varje gång du tränar, för att få dem att växa.

Satsa på korta träningspass. Om du har iden  att du bara kommer bli riktigt stora genom att tillbringa hela dagen på gymmet, kommer du att bli förvånad över att veta att ett kortare träningspass kan ha en större effekt på din tillväxt än vad en längre kan ha.

Tricket är att ge dig själv en deadline, men du gör samma träning. Detta resulterar i mindre vilotid mellan set mm, vilket gör din träning mycket mer intensiv.

Håll dina reps till ett minimum. Varje gång du gör mer än 6 – 8 reps kommer du faktiskt nästan bara stimulera långsamma muskelfibrer. Dessa muskelfibrer är de som långdistanslöpare tränar och har mest av, långsamma musklerna tar längre tid på sig att bli stora, men har en bra styrka en längre tid sådant som är bra för konditions idrottare.
Man bygger stora muskler (snabba muskelfibrer) genom att lyfta tungt, och lyfta bara några gånger. Om du håller dina reps på en låg nivå och med en hög vikt, på din yttersta nivå av din förmåga, så kommer dina muskler arbeta sig större varje gång.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *